המחזת התמקדות בגן – פרידה

תהליך המחזה של התמקדות בגן בנושא : סיום הגן , פרידה …2009

(אנחנו יושבים במעגל, במפגש בגן… )

אני: …רציתי לגלות לכם משהו חשוב….אתם יודעים, יש לי עין בלשית מיוחדת במינה ,והעין הבלשית שלי יכולה להיכנס לי לתוך הגוף, אם אני רוצה, (מראה בידיים את איזור החזית) פה ישר לעומק… ואז היא יכולה לגלות כל מיני דברים שיש שם, שאני לא יכולה לראות .העין הבלשית הזו שלי יכולה אפילו לפתור תעלומות ממש כמו בלש חוקר כזה….

אז עכשיו אני אבקש ממנה לבדוק לי ..מה קורה  שם בפנים בקשר לזה שהגן מסתיים …( אומרת את זה עוד פעם עם הדגש רגשי בקול …ה ג ן מ ס ת י י ם )

* ……שכחתי לגלות לכם שהעין הבלשית שלי יכולה לעבוד רק כיש שקט ….אז אני אתן לה שקט כדי שתוכל לעבוד ………(פאוזה ואני עוצמת עיניים)………. (הילדים בסקרנות גדולה, מקשיבים)

* …( הכנתי לידי מראש 3 כדורי ג'אגלינג בצבעים שונים – כתום, ורוד ולבן שהמתינו בצד )…….אז העין שמה לב שיש פה בבטן מין רוטט כזה עם צליל…. וזה אומר-  " הגן נגמר "…..רגע , העין בודקת ….היא מסתובבת שם בבטן והנה היא גילתה משהו ..(לוקחת את הכדור הכתום ותוך כדי שזורקת אותו באוויר אני מדברת בקול שמח ומתרגש ) : "חדש , גן חדש ..גננת חדשה ..חברים חדשים ..יוהו … משחקים חדשים יה…הכל חדש, חדש (הילדים מאד מתענגים על זה, צוחקים ונהנים)…..

*….. אני אבקש מהעין הבלשית שלי לראות עם יש שם עוד משהו…" עין , את מוכנה להציץ רגע..תבדקי בבקשה עם יש עוד משהו ….(הכדורים הנוספים היו לידי בצד, ועוד לפני שאמרתי משהו  ג' הצביעה על הכדור הוורוד ואמרה " נראה לי שזה עצוב " …

* אני : אני אבקש מהעין שתבדוק… כן את ממש צודקת …. זה עצוב ( לוקחת את הכדור הוורוד זורקת אותו בעדינות ונותנת לזה את הקול של העצב " הגן נגמר… הגן נגמר "

* חלק מהילדים צחקו…

* אני : בבקשה על תצחקו ..".זה " נורא עצוב והוא כזה עדין ..זה לא נעים לא שצוחקים עליו… הוא רק רוצה שתראו שהוא עצוב… טוב ?

( הילדים הפסיקו לצחוק )

* מחזיקה את שני הכדורים …" העין שלי גילתה שיש שם אצלי את "זה"  ( זורקת את הכתום) שהוא שמח ..יוהו ..  ויש את זה  ( זורקת בעדינו את הוורוד ) שהוא עצוב ..

יש לי את זה ויש לי גם את זה ……

*נ' : "אולי זה (מצביע על הכתום ) יעזור לזה ( מצביע על העצוב) ? "

*אני :…. אולי…..

* אני אבקש מהעין שלי לבדוק עם יש עוד משהו …כי לפעמים יש משהויים שמתחבאים טוב טוב …ורק העין שלי יכולה לגלות אותם …..פאוזה ……..

…… כן ( לוקחת את הכדור הלבן ) …היא גילתה שיש עוד משהו … היא אומרת לי ..רגע, אני מקשיבה לה … שזה ……פחד …. יש לי גם פחד ….רגע , יש גם מילים " מה ..יהיה להם טוב שם בחדש ? מה יהיה אם זה יהיה קשה ? …..

* ג' : אולי זה מפחד להישאר לבד …?

* אני :…" העין בודקת …כן …זה מפחד להישאר לבד ……פאוזה .

העין שלי גילתה לי שיש גם שמחה וגם עצב וגם פחד …

אני אבדוק אם הכדורים שלי צריכים משהו עכשיו כדי שיהיה להם יותר נוח…

כן הם רוצים שאני אעשה להם ככה כמו שעושים לתינוק כשמרדימים אותו (לוקחת את 3 הכדורים ביחד בשתי כפות ידיים , ושרה להם " נומי נומי ילדתי ..") ……

אני אבדוק אם הם צריכים עוד …..כן …" נומי נומי .."

* זהו …הם ינוחו קצת עכשיו..להתראות כדורים שלי ..

( היה תהליך  של 20 דקות בעירך והילדים היו מרותקים….והייתה תחושה של הקלה אצלם בסוף)

בסוף היום במפגש   האחרון הבאתי שוב את הכדורים .

* ה' : מה שוב מרגיש לך משהו ?

*אני : אולי, אבל הבאתי בשבילכם , אולי לכם מרגיש ..

* כן כן ( קריאות מכמה ילדים)

* אז מי ירצה לבדוק עם העין הבלשית שלו מה קורה שם עכשיו בפנים בקשר לזה שהגן נגמר ?

ג' רוצה …  עוצמת עיניים – " יש ….פחד …. יש עצב ….

ה' : יש פחד……..

* אני : אז יש פחד ….

* ה' : כן יש מקום של פחד …..שהגננת  החדשה  תכעס  עלינו  אם נשתולל…..

* אני : ( מהדהדת )….תבקשי מהעין הבלשית לבדוק אם יש עוד משהו…הם לפעמים מתחבאים טוב כמו במחבואים..

* ה' : לא

* גל: " לי יש עוד משהו …( משלבת זרועות לגוף ואז פותחת אותם בתנועה מהירה תוך שאומרת ) : לא רוצה ( משמשת בגוף זכר) …לא רוצה

* אני : יש " לא רוצה " ( מחקה גם את התנועה ) ….מה זה ה" לא רוצה "

* ג' : לא רוצה ללכת מפה,  לא רוצה  לא רוצה …

* אני )  שוב מהדהדת) …..יש עוד משהו ?

* ג' : לא …..

* אני : אנחנו נוכל גם לבדוק מחר ….וגם אפשר בבית לבד עם העין הבלשית הזו ….

מוזמנים ליצור קשר :

עוד על התמקדות

תגיות